27 dag 22: Mansilla de las Mulas (ES) - Astorga (ES) 84 km donderdag 21 mei 2015

21 mei 2015 - Astorga, Spanje

Ondanks dat we op zo'n 500 meter hoogte boven zeeniveau zitten, was het vanmorgen heerlijk van temperatuur. We vertrekken om 8:15, na de fietsen uit de stal die tevens voorraadhok was, te hebben gehaald in de zon en die zou de hele dag blijven schijnen. Vandaag was er nauwelijks wind en waren er geen heuvels.

Ik heb steeds in de ochtenden en in de Pyreneeën zelfs hele dagen een softshell jackje aangehad, maar vanmorgen bleek, dat ik deze blijkbaar onderweg ben kwijtgeraakt. Waarschijnlijk los achter op de bagagedrager gelegd tijdens een pauze en bij het wegrijden er af gevallen.
Nu maar hopen, dat het niet meer koud wordt, want veel te koop is hier niet.

Onderweg ontmoetten we nog 2 Brabanders op de fiets. "O jullie zijn dan de 2 Zeeuwen?" was hun reactie. Ook hier was onze aanwezigheid weer al bekend.
Zij fietsten zonder bagage; ze hadden die meegegeven aan een Fries, die met de camper het traject reed, terwijl zijn vrouw de Camino fietste.

Na een heel rustige fietsdag, arriveren we om 15:45 uur in Astorga. We overnachten in Hostal Coruña. We betalen  € 45,-- voor kamer met ontbijt.
Het hostal ligt aan de rand van de vrij grote stad, aan die zijde, waar we de volgende ochtend weer naar toe moeten.

Voor het avondeten, wat ook weer laat is, maken we een mooie wandeling door de stad.

Gereden afstand:   84 km

Cumulatief:  2.108 km