31 dag 26: Palas de Rei (ES) - Loxo (ES) 54 km maandag 25 mei

25 mei 2015 - Loxo, Spanje

In Nederland 2e pinksterdag, hier doen ze daar niet aan. Om 8:15 uit Palas de Rei vertrokken, gelijk al warm en zonnig. Bewust wat op gemak gedaan, anders zouden we eind van de middag al in Santiago aankomen en dat wilden we nog niet.
De laatste overnachtingsmogelijkheid voor Santiago was Loxo, een Bed&Breakfast in een piepklein plaatsje. Via een caféhouder, die een nicht belde, die vervolgens haar zwager 2 km verderop aan de straat op ons liet wachten, kwamen we terecht bij een prachtige locatie. Alles stond open. Een jonge vrouw liep rond, die later de dochter van de eigenaresse bleek te zijn. Ze had geen idee wat het kostte, maar "Ga je gang, zoek maar een kamer en later regelen we alles wel" was ongeveer de boodschap.

Na een paar uur lekker in het zonnetje te hebben gezeten in alle rust, arriveerde de eigenaresse. Erg vriendelijk dame. De kosten bedroegen  € 35,-- per nacht, incl. ontbijt. Ze kwam nog langs met een heerlijk ijskoud biertje. Zij adviseerde om te gaan eten bij een restaurantje een stukje verderop, wat van haar familie was.
Daar betaalden we € 9,-- p.p. voor 3 gangen, inclusief fles wijn.
's-Avonds bood de eigenaresse nog een cognacje aan, maar dat werd ons te veel.

Zij moest zelf 's-morgens al vroeg weg, dus bracht 's-avonds nog de spullen voor het ontbijt en vroeg ons de deur achter ons dicht te trekken.
Aart heeft besloten niet verder te gaan dan Santiago de Compostela en nadat we die morgen bereikt hebben, terug te keren naar deze B&B en hier nog een paar dagen te chillen, tot we zaterdag terug naar huis vliegen.

Gereden afstand:  54 km

Cumulatief:   2.385 km