12 Dag 8 Chanteloup (F) - Sorigny (F) 10 mei 2013

10 mei 2013 - Sorigny, Frankrijk

Het is nu vrijdag 10 mei 2013. Inmiddels is er bijna een jaar verstreken na onze eerste week. Gisteren donderdag 9 mei, Hemelvaartsdag zijn we met de auto met 2 fietsen op het fietsenrek naar Houssay gereden; ca. 4 km van de plek waar we vorig jaar zijn gestopt. Na een nacht in een ouderwetse chambre d'hote bij een 82-jarige boer, die i.v.m. een pas aan de rug geopereerde vrouw, de kamers moest opmaken. Nog even foto's gemaakt van het betonnen bushokje in Chanteloup waar we vorig jaar stopten.

We kregen onze gastheer/boer moeilijk aan zijn verstand gepraat, dat we geen belgen waren, dus hebben we het maar zo gelaten. De auto hebben we ook daar gelaten.

Vandaag om 8:10 vertrokken, na eerst de tractor uit 1946 (de eerste van het dorp) te hebben bekeken. Het was koud en we hadden harde wind tegen W/ZW 4. Lange broek en jack aan. Aart reed voor het eerst met SPD-pedalen en vergat dat even, toen hij bij een erg steile helling even dacht af te stappen . . . . Gelukkig brak de fietstas de val. We hebben geluncht op het plein voor de kathedraal in Tours. We dachten even op te warmen in de kathedraal, maar binnen was het net zo koud. Doorgereden naar Sorigny, waar we om 15:45 uur aankwamen.

Hotel in Sorigny van de Logis keten, waarvan Aart grote fan is, Guus wat minder. Kosten E 69,--/nacht, ontbijt ( 2 mini-croissants + stukje stokbrood) E 8,--/pp. Gemeenschappelijke WC op de gang. Er logeerde ook nog een fietsende Belg, die met een bagagewagentje van zeker 50 kg achter zijn fiets reed + 2 fietstassen. Hij achtte het onmogelijk om onderweg zijn was te doen en vooral te drogen, dus had voor 4 weken verschoningen, handdoeken, etc. bij zich! En dan had hij nog geen kampeeruitrusting bij zich!

Gereden afstand: 91 km

Rijdtijd: 5:24 uur