09 Dag 6 Seraingcourt (F) - St. Loup (F) donderdag 23 augustus 2012

23 augustus 2012 - La Bourdinière-Saint-Loup, Frankrijk

We worden een ontbijt geserveerd in de feestzaal, want de boer is van alle markten thuis. Het blijkt een verbouwde veestal. Om 8:00 vertrekken we. We hebben gelijk een klim van 7%. Wind tegen, 2/3 Bft. Het eerste uur bestaat alleen uit klimmen. Na 90 km bereiken we Chartres. Direct na Chartres, om ca. 15:30 uur gaan we op zoek naar een slaapplaats. Pas na een aantal complets, fermez, etc. vinden we om 18:00 uur een chambre d'hote in Le Temple bij St. Loup en Bourdiniere, 30 km verderop en 6 km naast de route.

Aart blijkt in het verleden in deze omgeving zaken te hebben gedaan en de eigenaar van de chambre d'hote is een boerin, die de zakenrelaties van Aart ook kent. De boerin verwent ons met een ijskoude Leffe blond.

We betalen hier € 48,.-- voor een 2-persoonskamer met ontbijt. Om 19:30 uur gaat het restaurant aan de ander kant van de weg open en we lopen daar naar toe met gevaar voor eigen leven; de weg blijkt een soort racebaan.