04 Dag 1 Zeeland - Aalst (B) zaterdag 18 augustus 2012

18 augustus 2012 - Aalst, België

Uitgerekend het warmste weekend van het jaar, vangen wij ons fietstochtje aan.

Zaterdagochtend vertrekt Guus op de fiets uit Kwadendamme naar het 4 km verderop gelegen Baarland om Aart op te halen. Om 8:00 uur stipt vertrekken we vanuit Baarland, richting Tolplein bij de Westerscheldetunnel. Om ca. 8:50 uur is daar een plaats met de fietsen in de bus besproken, die ons via de tunnel onderdoor de Westerschelde naar Terneuzen brengt. In Terneuzen stappen we weer op de fietsen. Beide hebben we alleen de achtertassen in gebruik, die voldoende groot blijken.

We hebben een route naar Aalst uitgestippeld via het knoopppuntensysteem, die je langs mooie weggetjes via Zeeuws-Vlaanderen naar het Belgische Aalst leidt.

Al bij Lochristi raken we het spoor van fietsknooppunten bijster en doen het verder met de kaart.

We volgen mooie weggetjes langs de Dender.

Lunchen doen we onder een kastanjeboom op een schoolpleintje in Zeveneken (bij Lokeren). Behoorlijk uitgewoond na een paar hellinkjes (die we toen nog hellingen vonden) komen we aan in Aalst.

We overnachten in obscuur hotelletje "New Hotel" op het stationsplein, dat wordt gerund door een duits sprekende Syrische vrouw. Kosten € 59,-- per nacht voor 2 personen incl. ontbijt.

We drinken een pintje op een terras op het Stationsplein, waar het krioelt van de mensen en we ongeveer de enige blanken zijn.

Eten doen we op een druk terras van een Grieks restaurantje.

Aankomst Aalst om 17:30 uur.

Gereden afstand: 93 km.

Gemiddelde snelheid: 17,56 km/uur.

Rijdtijd: 5:50 uur

Reistijd: 9:30 uur