34 dag 29: Pino do Val (ES) - Finisterre (ES) 41 km donderdag 28 mei 2015

28 mei 2015 - Fisterra, Spanje

De eigenaar van het hotel had voor mij alleen een kompleet ontbijtbuffet aangelegd. Blijkbaar toch niet begrepen, dat ik vegetariër ben. Ik denk dat zijn familie er nog de rest van de week van heeft kunnen eten. Om 8:30 uur vertrokken, voor de laatste etappe. Volop zon, maar fris door de harde (mee)wind.
Na weer aardig wat klimmen kwam ik om 11:30 uur aan in Finisterre, of Fisterra zoals dat in het Spaans heet. Na even wat te hebben gegeten bij de haven, nog 4 km doorgefietst naar de kaap, Cabo Fisterra; het Einde van de Wereld. Is wel een toeristische kermis. Pelgrims verbrandden hier vroeger hun schoenen, maar i.v.m. de vervuiling staat er nu een tekst "make love not fire". Toch smeulden er hier en daar wel wat schoenen tussen de stenen.

Weer terug naar het dorp Finisterre en daar een kamer gevonden in een soort hostal in hippie-achtige sfeer.   € 25,-- voor een 1-persoonskamer met 2-persoons bed. Voor het ontbijt de volgende dag, waren ze in de keuken bruin brood aan het bakken. Alles onbespoten en duurzaam, etc. Heleboel nationaliteiten, maar ook een paar Nederlandse vrouwen. 's-Middags met een Nederlandse vrouw die met haar dochter de Camino Portuges liep, in de binnentuin wat zitten kletsen. De dochter was bezig met een promotie-onderzoek naar de beweegreden van de Caminogangers. Als het goed is, promoveert ze er volgend jaar op.

Gereden afstand:  41 km

Cumulatief:   2.540 km