30 dag 25: Triacastela (ES) - Palas de Rei (ES) 70 km zondag 24 mei 2015

24 mei 2015 - Palas De Rei, Spanje

Vandaag is het eerste pinsterdag. De stembureaus zijn open, want er moet lokaal worden gestemd. Na ontbijt in het pension gaan we op de fiets. De hele tijd veel korte klimmen, van 1 -12,5 km, afdaling, weer klim, etc. Vrij steil, vaak 8 - 10%. Gelukkig is er licht bewolking, zodat de temperatuur onder de 25 graden blijft.

Vandaag ontmoeten we ook de Friese Agneta, wiens man Ludwig met de camper achterna rijdt, onderweg met koffie staat en de bagage van de Brabanders, maar ook nog die van een echtpaar van rond de 70 jaar meeneemt, die op elektrische fietsen onderweg zijn. We worden op de foto gezet en 's-avonds staan we op de blog van de Brabanders, die door vele honderden worden gevolgd in het dorpje Zeeland. Bij de start werden ze door 60 personen uitgezwaaid, de regionale televisie kwam er aan te pas en het kon allemaal niet op.

We gaan nu wat vooruit plannen. We willen liefst niet op het einde van de dag in Santiago de Compostela aankomen, dus willen de voorlaatste dag voor Santiago stoppen op een km of 20 - 30 voor Santiago, zodat we daar vroeg op de dag arriveren.

Rond 16:00 uur rijden we Palas de Rei binnen. Nemen ons intrek in pension Plaza-San Ignacio.

Gereden afstand:   70 km

Cumulatief:   2.331 km