29 dag 24: Cacabelos (ES) - Triacastela (ES) 65 km zaterdag 23 mei 2015

23 mei 2015 - Triacastela, Spanje

We hadden in een hal een computer met printer voor algemeen gebruik zien staan. Na inworp van  € 1,-- kon je een uur internetten. Voor de terugvlucht met Ryanair, ben je verplicht vooraf online in te checken. Doe je dit ter plaatse, dan betaal je daarvoor € 70,-- p.p. Dus maar even tijd genomen om hier in te checken en de boarding passen uit te printen. Dat ging nog niet zonder slag of stoot. Uiteindelijk mocht ik dit doen op het kantoor van de beheerster, die uiteraard geen woord over de grens sprak. Spaanse toetsenborden zijn ook heel anders dan de onze en een @ staat niet op het toetsenbord. Toch nog goed gekomen.

Daardoor wat later, om 8:45 uur vertrokken. In begin fris, rest van de dag warm en zonnig. Vandaag weer heel veel klimmen tot 1.500 meter en 1.350 meter hoogte.
Werd dus een vermoeiende dag.

Om de paar dagen zien we een japanner op een vouwfiets. Helemaal ingepakt, als wij met korte mouwen fietsen, heeft hij zijn winterjas en handschoenen aan. Handdoek over zijn hoofd, onder zijn helm, zodat hij alleen maar zicht heeft naar voren. Hij spreekt geen woord engels anders dan goodmorning. Later horen we onderweg in het roddelcircuit, dat hij in Parijs is gestart, doorrijdt naar Santiago, daarna per trein naar Oslo gaat en weer verder naar de Noordkaap fietst. Fietstassen heeft hij niet; alles, ook zijn kampeerspullen etc., hangt met touwtjes aan zijn fiets geknoopt. En hij lacht altijd, ook als we hem tegenkomen omdat hij terugrijdt omdat hij verkeerd is gereden.

De dagtrip eindigde met een afdaling van 12 km, waarna we om 16:15 arriveerden in Triacastela. We vonden daar voor  € 30,-- een 2-persoonskamer in een pension met gemeenschappelijke douche. Uiteraard ook hier weer een Menu del Dia, incl. water, fles wijn en brood voor  € 10,-- p.p.
Pension was simpel, maar schoon.

Gereden afstand:  65 km

Cumulatief:  2.261 km