25 dag 20: Castrillo del Val (ES) - Frómista (ES) 85 km dinsdag 19 mei 2015

19 mei 2015 - Frómista, Spanje

Na een goed ontbijt in het hotel, vertrekken we om 8:10 uur. Helaas moeten we de regenpakken weer aan. Na 10 km bereiken we Burgos en is het gelukkig ook droog.
Bij een fietsenmaker koopt Guus een nieuwe kilometerteller en monteert die gelijk.
Later blijkt het er een te zijn, die heel beperkte functies heeft; afgelegde afstand en snelheid, dan heb je het wel een eind gehad.

Via heel veel klimmen en dalen, met op het laatst een vlak stuk, rijden we om 16:00 uur Frómista binnen. Hier zijn heel veel hotels, hostals, kamers, auberques etc.
Wij vinden er een voor € 45,-- per nacht. We zitten op de 2e verdieping en de lift werkt niet. Vanaf 20:30 wordt het diner gestart. Als je dan het restaurant binnenkomt ben je wel de eerste bezoeker. Etenstijd schuif langzaam steeds verder naar achter.

Mijn fiets bereikt vandaag een hoogtepunt; de totaal gereden afstand met de Gazelle passeert vandaag de 10.000 km.