24 dag 19: Santo Domingo (ES) - Castrillo del Val (ES) 75 km maandag 18 mei 2015

18 mei 2015 - Castrillo del Val, Spanje

Een poging om vers brood te kopen, eindigde er in, dat nadat we een broodbezorger uit zagen laden, Aart mee mocht naar de bakkerij. Verser kon niet. Nu hebben wij het voordeel dat Aart goed Spaans spreekt, omdat hij een jaar in Spanje heeft gewoond. Een Spanjaard die Engels spreekt, zie je zelden. Zodoende regelde hij een brood, waarna we heerlijk op een bankje hebben ontbeten. Een kopje koffie in een bar er bij en we konden er voor die dag weer tegenaan. Na 29 km bereikten we Belorado, waar mijn kilometerteller het begaf; dat is wat lastig navigeren, omdat onze routebeschrijving afstanden aangeeft, waar je moet afslaan, etc. Vandaag was het 25 graden C en heerlijk zonnig. Weer veel steile en zeer lange klimmen. Na een navigatiefoutje, waren we zo'n 11 km te ver doorgereden. Om niet terug te hoeven rijden, zijn we een stuk over een zeer drukke weg moeten rijden, waar de auto's en vrachtwagens je rakelings passeerden. We waren blij aan te komen in Castrillo de Val, waar we overnachtten in een wegrestaurant. Zeer schone en nette kamer, voor € 49,-- incl. 2 personen ontbijt. Ook 's-avonds konden we daar redelijk goed eten.

Gereden afstand:  75 km

Cumulatief:  1.839 km