22 dag 17: Tiebas (ES) - Viana (ES) 77 km zaterdag 16 mei 2015

16 mei 2015 - Viana, Spanje

We vertrokken om 8:20, wederom gehuld in regenpak, zonder te hebben kunnen ontbijten. Even verderop in het plaatsje Puente el Reina brood en beleg gekocht en op een bankje ontbeten. Inmiddels was het droog geworden. Het was nog wel koud. De eerste uren hadden we de handschoenen nog hard nodig. Nadat de zon er bij kwam, werd het rond de 17 graden. De wind was de hele dag tegen.
Onderweg nog een Nederlandse vrouw gesproken, die alleen reisde, om te vieren dat ze haar promotieonderzoek had afgerond. Zij reed met een elektrisch Kalkhoff fiets en raasde ons gemakkelijk voorbij. Terug zou ze ook op de fiets gaan, via Engeland.

Om 16:00 uur bereikten we Viana, een heel leuke plaats. Er was een muziekfestival in de stad en daardoor waren alle hotels vol geboekt. We vonden een plaats in alberque San Pedro, direct naast het kerkplein, waar het muziekfestival was. We sliepen met 8 personen op een kamer, in stapelbedden. Allerlei verschillende nationaliteiten en mannen en vrouwen door elkaar. Aart lag naast het open raam, aan de kant van de muziek. Hij is toch al geen goede slaper en na de muziek gingen ze het podium afbreken, glaswerk opruimen, etc., dus die heeft een korte nacht gehad. Guus heeft helemaal niks meegehad van het geluid.

De bedden waren alleen voorzien van skai matrassen en hoofdkussen en er waren geen dekens o.d. Aart had geen slaapzak of lakenzak mee, dus die heeft maar met zijn kleren aan geslapen. Weten we dan ook weer voor een volgende keer. We moesten voor 22:00 uur binnen zijn en om 8:00 weer uit de kamer. Nu ja, voor  € 8,-- kun je ook niet te veel eisen stellen.

Gereden afstand:  77 km

Cumulatief:  1.694 km