14 Dag 10 Ligugé (F) - St. Jean d'Angély (F) zondag 12 mei 2013

12 mei 2013 - Saint-Jean-d'Angély, Frankrijk

Na uit het lege restaurant de fietsen te hebben gehaald, om 7:50 uur vertrokken. Een stokbrood gekocht voor ontbijt, samen met franse Goudse kaas een delicatesse. Na 2 minuten begon er een buitje, dat gelukkig na een half uur over was. Wind ZW 3, dus schuin tegen. Temperatuur ca. 15 graden. Vandaag o.a. door Lezay, Melle en Aulnay gereden. Aardig wat klimmetjes gehad.

Aangekomen in St. Jean d'Angély, een hotel gevonden. Na een paar keer bellen kwam net toen we weer vertrokken, een zoon van de eigenaar ons terugroepen. Daarna verscheen zijn vader, enigszins nors en vertellend dat hij sliep. Daarna kwam zijn vrouw ook uit bed. Kamer geboekt E 100,-- voor 2 personen, inklusief ontbijt en diner.

Later bleek de eigenaar uiterst vriendelijk te zijn. Had vroeger in Engeland een hotel gerund. Kamer prima, diner het beste van de hele tocht en ontbijt idem.

Aankomst in St. Jean d'Angély om 16:10 uur.