13 Dag 9 Sorigny (F) - Ligugé (F) zaterdag 11 mei 2013

11 mei 2013 - Ligugé, Frankrijk

Vandaag om 8:00 uur, wederom in kou en met veel tegenwind ZW 4/5, vertrokken. Er stonden veel klimmetjes op het programma, waarvan 1x 8% en 1x 10%, waarbij het soms ook behoorlijk lange klimmen waren. Enkele buitjes, waarvoor we steeds konden schuilen en dus niet nat werden. Na de lunchpauze voor het eerst de korte broek aangedaan (Guus dan). Aart is een echte die-hard en die rijdt alleen in korte broek.

Vandaag door Poitiers gefietst. Vervolgens een groot deel van de dag langs de rivier de Vienne. Onderweg kwamen we een mooi bord tegen, met daarop de nog af te leggen afstand naar Santiago de Compostela (zie foto).

Opvallend is, dat we nu we beiden nauwgezet het routeboekje volgen, we in stadjes niet meer steeds verdwalen.

We komen om 16:45 uur aan in Ligugé. Vinden een hotel. Ontbijt kan pas morgen vanaf 8:00 uur en dat vinden we te laat, dus kopen dan bij de bakker iets en halen koffie in een café. Diner is ook niet mogelijk, want het restaurant is vanavond niet open. De hotelmanager adviseert ons bij de traitteur een schotel te laten maken, die we in de hotelkamer kunnen opeten. We kopen er ook nog een fles wijn bij. Bestek en kurketrekker lenen we van het restaurant. Fietsen parkeren we tussen de tafeltjes in het restaurant en kunnen die 's-morgens vroeg er weer uitpakken.

Sobere kamer, WC op de gang. Kosten E 49,--/nacht

Gereden afstand: 106 km