10 Dag 7 St. Loup (F) - Vendome (F) vrijdag 24 augustus 2012

24 augustus 2012 - Vendôme, Frankrijk

Onze laatse fietsdag voor dit jaar begint om 8:00 uur. Wind Zuid 2, uiteraard tegen, licht bewolkt. Op de rol voor vandaag staan slechts een paar klimmetjes. Vandaag een prachtige route, voor een groot deel langs het riviertje de Loir. (niet te verwarren met de Loire). We steken die vandaag 6x over. Steeds vaker zien we de blauw-gele St. Jacobs-route-stickers.

Steeds meer mensen bieden spontaan assistentie aan als ze ons over de kaart gebogen zien overleggen. Om 15:30 uur zijn we Vendome gepasseerd en gaat het zachtjes regenen; de eerste druppels deze week. We hebben al telefonisch overleg met de dames gehad, die zo'n 70 km verderop, in Meung sur Loire een chambre d'hote hebben geboekt en ons vanmiddag met de auto komen ophalen. We fietsen door naar een dorpje Chanteloup verderop waar ze ons ophalen. In een betonnen bushokje wachten we ze daar op. We zijn echter onvindbaar op de TomTom, want er zijn 20 dorpjes met dezelfde naam. Guus fietst  ze een stuk tegemoet en vervolgens halen we Aart op en rijden met de auto naar de chambre d'hote aan de Loire. We sluiten alles af met een etentje in het verderop gelegen dorpje Clery-Saint Andre. Ze hebben nog net een tafeltje voor ons, maar de serveerster waarschuwt ons spontaan dat de Ricard op is. Het bleek dat Marian en Elsa hier gisteravond ook hebben gegeten en op een of andere manier hebben zij indruk gemaakt met het alcoholgebruik . . . .    Morgen weer naar huis. In 7 uur rijden we via Parijs naar huis. Om het af te leren, gaan we onderweg nog in Yerseke eten voor we echt thuis zijn.

Gereden afstand: 97 km

Rijdtijd:  5:43 uur