06 Dag 3 Rumegies (F) - St. Quintin (F) maandag 20 augustus 2012

20 augustus 2012 - Saint-Quentin, Frankrijk

Vandaag iets minder heet dan gisteren. We vertrekken om 8:00 uur. Vandaag passeren we wat stadjes, waar we volgens de route dwars doorheen moeten en hier verdwalen we regelmatig.

Gelukkig is Aart erg bedreven in frans spreken en vooral verstaan, zodat we er altijd wel uitkomen. Steeds wanneer we ons over het kaartje buigen, komt er spontaan wel iemand zijn hulp aanbieden. Vaak willen mensen ons doel weten en wanneer we schuchter vertellen uiteindelijk Santiago hopen te bereiken, wordt ons een BON COURAGE toegewenst.

We fietsen door de graanschuur van Europa. Voor Guus een leerzaam traject; gezien Aart zijn agrarisch verleden, weet deze vele feiten, gewassen etc. aan te duiden, alsmede werkwijze van de boeren-cooperaties, de "grote" boeren hier (6 - 700 hectare) enz.

Om 16:30 arriveren we bij ons hotel in St. Quentin. Het Ibis Hotel midden in het stadje. We betalen € 90,-- voor 2-persoonskamer met ontbijtbuffet.

We eten franse mosselen op een terrasje.