05 Dag 2 Aalst (B) - Rumegies (F) zondag 19 augustus 2012

19 augustus 2012 - Rumegies, Frankrijk

Vandaag bij de Turkse bakker een krant gezien, die voorspelde dat het 37 graden zou worden, de hoogst gemeten temperatuur ooit in Belgie. De bidons zullen vandaag hun dienst bewijzen. (na afloop van de tocht van vandaag had Guus 4,5 liter water gedronken).

Wind ZW 2 (dus tegen), tot 14:30 uur felle zon.

Vertrek uit Aalst 8:30 uur. Eerst 45 km over jaagpad langs de Dender, waarna een mooi vervolg door glooiende tarwe- en weidegebieden, de laatste 15 km over het jaagpad langs de Schelde.

Overnachten doen we in chambre d'hotes Rumegies voor € 45,-- incl. ontbijt voor 2 personen. Erg schoon en met een prachtige tuin, waarvan we gebruik konden maken. We waren de enige gasten.

Aankomst Rumegies (ca. 2 km over de Belgisch-Franse grens om 16:15 uur.

Guus had pas 's-avonds in de gaten, toen we naar de plaatselijke frietzaak gingen, dat we in Frankrijk waren. Op onze kaartjes staan de landgrenzen niet aangegeven.

Gereden afstand: 105 km (en dat met die warmte!)