02 ZEELAND-SANTIAGO DE COMPOSTELA in 5 jaar op de fiets

16 augustus 2012 - Kwadendamme, Nederland

1. Zaterdag 18 augustus 2012

EVEN VOORSTELLEN.

Wij zijn 2 Zeeuwen:

Aart Holster, momenteel 65 jaar, sinds 1 week gepensioneerd.

De laatste jaren werkzaam geweest als internationaal verkoper van met name bietenzaad, waarbij zowat de hele wereld werd bereisd. Getrouwd met Elsa, vader van 3 prachtige dochters en trotse opa van 2 kleinzonen.

Guus van Steenbergen, momenteel 56 jaar, ontwerper en bouwmanager, nog volop in het werkzame leven. Getrouwd met Marian en vader van een stoere zoon en knappe dochter.

Wij kennen elkaar via de tennisclub en trekken daarnaast geregeld met elkaar op. Ook onze echtgenotes kunnen het goed met elkaar vinden.

Guus had al plannen om samen met Marian ooit de fietstocht van huis uit naar Santiago de Compostela te ondernemen. Bij nader inzien vond Marian het toch wel wat zwaar, met name de klimpartijen in de heuvels en later de bergen. Guus gaat samen met Marian wat gematigdere fietstochten maken. Na enig nadenken, om eventueel alleen te fietsen, leek het Guus aardiger om iemand mee te vragen; een enigszins gelijkgestemde geest, ook geinteresseerd in reizen en met een sportieve inslag. Bovenal moest het persoonlijk ook klikken. Voorzichtig Aart eens gepolst en die besloot na te hebben nagedacht, dat we maar eens een poging moesten wagen.

Na wat afspraken te hebben gemaakt, over welke route we zouden volgen, soort van slaapgelegenheden we nemen, reisduur per dag etc, stellen we een eerste week vast.

De bedoeling is, dat we de ruim 2.500 km, in zo'n 5 weken willen afleggen; elk jaar een week.

We besloten te overnachten in hotels, chambre d'hôtes, e.d., met als voorwaarde, dat we in elk geval aparte bedden moeten hebben en zeker niet samen in een 2-persoonsbed gaan slapen . . . .